هنر نگهداری بهترین کارکنان
صرف اینکه کارمندی عملکرد چشمگیری داشته باشد، دلیل بر رضایت شغلی او نیست.
در همین راستا، تیموتی باتلر و جیمز والدروپ در مقاله خود با نام «شکل دادن شغل: هنر نگهداری بهترین کارکنان» که در مجله هاروارد بیزینس ریویو (HBR) به چاپ رسیده است، نوشتند: “مدیران در توسعه حرفهای نیروهای خود خرابکاری میکنند؛ زیرا به اشتباه گمان می کنند اگر فردی در کار خود ماهر است، پس از آن رضایت هم دارد.”
📢اجازه ندهید نیروهای دارای عملکرد بالا در بالاترین جایگاه ممکن باقی بمانند و دیگر رشد نکنند. شما بعنوان یک مدیر موظف هستید تا از پیشرفت مستمر کارکنان ارزشمند خود، اطمینان حاصل کنید. نشانه های زیر حاکی از آن است که کارمند برای پذیرش چالش های جدید آماده شده است:
👈وقتی همه وظایفشان را برای مدت زمان قابل توجهی، به آسانی انجام میدهند.
👈هنگامیکه در مواجهه با مشکلات، سریعاً به راه حل دست مییابند.
👈هرگاه بخشی از وقت خود را برای حل مشکلات سایر افراد و واحدها، اختصاص میدهند.
👈هرگاه عملکردشان همچنان عالی است، ولی در عین حال به شکل غیر قابل وصفی ناراضی به نظر میرسند.
📕برای نگهداشت بهترین کارکنانتان و حفظ پیوند سازمانی آنها میبایست چالشها و فرصتهای توسعه معناداری برای آنها فراهم کنید و اگر خودشان به این موضوع بیتوجه هستند، اهمیت آن را برایشان یادآوری کنید.