خلاصه کتاب

خلاصه کتاب اصل 80/20

کتاب اصل ۲۰ ۸۰ که به اصل پرتو نیز معروف است یکی از بهترین مفاهیم موفقیت را بیان میکند که با عمل به آن کل زندگی شما تحت تاثیر قرار میگیرد.

قسمت 1: اصل 80/20

اصل 80/20 که به عنوان اصل پارتو نیز شناخته می شود، بیان می کند که 80٪ از نتایج ناشی از 20٪ از کار است.
این اصل را می توان در بسیاری از جنبه های زندگی مانند تجارت، روابط و مدیریت زمان اعمال کرد.
روش عملی: 20 درصد از فعالیت هایی را که 80 درصد از نتایج زندگی شما را ایجاد می کنند، شناسایی کنید و بر روی آن فعالیت ها تمرکز کنید تا اثربخشی و کارایی خود را افزایش دهید.

قسمت 2: چگونه 80/20 فکر کنیم

برای فکر کردن به سبک 80/20، باید روی تعداد معدودی از کارهای حیاتی (20٪) تمرکز کنید و تعداد بسیاری از کارهای کم اهمیت (80٪) را نادیده بگیرید.
شما باید ابتدا این طرز فکر که ۸۰ درصد کارهایی که میکنید غیر ضروری است را در ذهن خود ایجاد کنید.
روش عملی: فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و سپس آنها را بر اساس اهمیت و تاثیرشان اولویت بندی کنید. روی 20 درصد از کارها تمرکز کنید و بقیه را محول یا حذف کنید.

قسمت 3: 80/20 و مدیریت زمان

مدیریت زمان به این معناست که زمان خود را اولویت بندی کنید تا بتوانید روی چیزهایی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را دارند.
اصل 80/20 می تواند به شما کمک کند تا مهمترین وظایف را شناسایی کرده و از زمان خود بهتر استفاده کنید.
روش عملی: نحوه گذراندن وقت خود را به مدت یک هفته پیگیری کنید و سپس داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا 20 درصد فعالیت هایی که 80 درصد نتایج را ایجاد می کنند شناسایی کنید. روی آن فعالیت ها تمرکز کنید و بقیه کاررها را کلا حذف کنید.

قسمت 4: 80/20 و تجارت

اصل 80/20 را می توان با تمرکز بر سودآورترین مشتریان، محصولات و فعالیت ها در تجارت اعمال کرد.
با شناسایی چند مورد حیاتی، می توانید سودآوری و کارایی خود را افزایش دهید.
روش عملی: کسب و کار خود را برای شناسایی 20 درصد مشتریان، محصولات و فعالیت هایی که 80 درصد درآمد شما را تولید می کنند، تجزیه و تحلیل کنید. روی آن زمینه ها تمرکز کنید و بقیه موارد را حذف کنید.

قسمت 5: 80/20 و پول

اصل 80/20 را می توان با تمرکز بر مهم ترین هزینه ها و سرمایه گذاری ها در امور مالی شخصی اعمال کرد.
با شناسایی چند مورد که بیشتر اهمیت دارد، می توانید از پول خود بهتر استفاده کنید و ثروت خود را افزایش دهید.
روش عملی: هزینه ها و سرمایه گذاری های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا 20 درصدی را که 80 درصد از موفقیت مالی شما را ایجاد می کند، شناسایی کنید. روی آن قسمت ها تمرکز کنید و بقیه را حذف یا کاهش دهید. به عنوان مثال کارهای زیادی است که شخص میتواند به عنوان تجارت انجام دهد اما تنها ۲۰ درصد آنها هستند که منجر به سودسازی ۸۰ درصدی میشوند.

قسمت 6: 80/20 و سلامت

اصل 80/20 را می توان با تمرکز بر مهمترین عادات و رفتارها در سلامت به کار برد.
با شناسایی چند چیز که بیشترین اهمیت را دارند، می توانید سلامت و تندرستی خود را بهبود ببخشید.
روش عملی: 20 درصد عادات و رفتارهایی را که 80 درصد سلامتی شما را تولید می کنند، شناسایی کنید و روی آن قسمت ها تمرکز کنید. باقی موارد را حذف کنید.

به طور کلی، “اصل 80/20” کتابی است که به خوانندگان می آموزد که چگونه روی تعداد معدودی حیاتی تمرکز کنند و تعداد زیادی بی اهمیت را نادیده بگیرند. با اعمال اصل 80/20 در جنبه های مختلف زندگی، خوانندگان می توانند اثربخشی، کارایی و موفقیت کلی خود را افزایش دهند.

مشاهده بیشتر

احسان حیدری

از سال 1390 در حوزه وب و برنامه نویسی مشغول به فعالیت شدم. سابقا برنامه نویس اپلیکیشن های اندروید با زبان java بودم و در حال حاضر مسلط به زبان های php و java script و python هستم و عمده فعالیت فعلی من توسعه اپلیکیشن های تحت وب می‌باشد. همچنین علاقه مند به بازارهای سرمایه، بلاکچین و دنیای غیر متمرکز و وب۳ هستم که نقشه راه آینده من را شکل داده اند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا