زبان انگلیسی

10 دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی

این روزها افراد بیشتری وقت خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود می‌کنند. کشور های زیادی زبان انگلیسی را در واحد های درسی خود قرار داده و در مدارس خود درس از همان سنین کم به دانش آموزان خود یاد می‌دهند. اما ارزش واقعی یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اینکه شما دنبال یک شغل جدید باشید و یا در حال تدارک برنامه هایی برای مسافرت در کشور های جهان باشید، مطالعه انگلیسی به شما در مسائل شخصی و شغلی کمک خواهد کرد. شما میتوانید در بازار های جهانی شغلی رقابت کنید، مهارت های حرفه خود را افزایش دهید و با افراد جدیدی در سرتاسر دنیا آشنا شوید.

با این وجود آیا میدانید چرا یادگیری زبان انگلیسی اینقدر مهم است؟

به سادگی می‌تون دید چرا انگلیسی در سرتاسر دنیا مهم واقع شده است. بسیاری از کسب و کار های بین المللی جلسات ملاقات خود را به انگلیسی برگزار می‌کنند، دانشگاه ها کلاس های خود را به انگلیسی برگزار می‌کنند، توریست ها از زبان انگلیسی به عنوان یک زبان رایج و عمومی استفاده می‌کنند. و همچنین دلایل دیگری دارد که باید به تاریخ بریتانیا مراجعه کرد.

 

در ادامه به ۱۰ دلیل برای اینکه شروع به یادگیری انگلیسی کنید می‌پردازیم.

1. انگلیسی یک زبان جهانی است

انگلیسی رایج ترین زبان در جهان است. از هر ۵ نفر یکی قادر به صحبت یا حد اقل قادر به فهمیدن آن است.

2. مطالعه انگلیسی می‌تواند به شما در پیدا کردن شغل کمک کند

انگلیسی زبان علم، هوا نوردی، رایانه ها، دیپلماسی و گردشگری است. دانستن انگلیسی شانس شما را در گرفتن یک موقعیت شغلی در یک شرکت بین المللی واقع در داخل کشور شما و یا در خارج از کشور بالا می برد.

3. یادگیری انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند با افراد جدیدی آشنا شوید

انگلیسی زبان رسمی ۵۳ کشور است و به عنوان یک زبان شناخته شده توسط مردم از سراسر جهان استفاده می‌شود.

4. بسیاری از مقالات علمی به انگلیسی نوشته شده اند

در قرن گذشته، تعداد مقالات نوشته شده به انگلیسی نبست به مقالات نوشته شده در زبان مادری محقق پیشی گرفت. به طور مثال این نسبت در هلند به طور شگفت انگیزی عدد 40 به 1 است. به همین جهت، داشتن دانش انگلیسی برای کسانی که که در زمینه علم فعالیت می‌کنند به طور باورنکردنی مهم و با اهمیت است.

5. انگلیسی زبان صنعت رسانه است

به دلیل برتری هالیوود در رسانه جهانی، تعداد بی شماری از فیلم ها، برنامه های تلوزیونی و آهنگ های پرطرفدار به انگلیسی نوشته شده اند. اگر شما انگلیسی صحبت می‌کنید، شما برای لذت بردن از فیلم ها، آهنگ ها و کتاب های مورد علاقه‌تان دیگر نیازی به تکیه به مترجم ها و زیرنویس ها ندارید.

6. انگلیسی زبان اینترنت است

انگلیسی یک زبان آنلاین بسیار مهمی است که بیش از نیمی از محتوای موجود در اینترنت به انگلیسی نوشته شده اند.

7. با دانش انگلیسی مسافرت بسیار ساده تر خواهد بود

تصور کنید شما یک ایرانی هستید و تعطیلات عید نوروز را در تایلند می‌گذرانید، در حالی که پذیرش هتل قادر به پاسخگویی به زبان شما نیست، ولی به احتمال زیاد قادر به پاسخگویی به شما با زبان انگلیسی است!

8. انگلیسی زبان تجارت است

خواه شما صاحب یک کسب و کار هستید و یا یک دانشجو یا کارمند، انگلیسی در دنیای تجارت بسیار مهم است. زبان انگلیسی به دلیل اینکه زبان رسمی ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، هند و آفریقای جنوبی است، مهمترین زبان شناخته میشود.

9. با زبان انگلیسی می‌توانید در سرتاسر جهان تحصیل کنید

از آنجایی که انگلیسی در بسیاری از کشور ها صحبت می‌شود، هزاران مدرسه و دانشگاه در سرتاسر جهان وجود دارد که برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اگر شما به خوبی انگلیسی آکادمیک صحبت می‌کنید فرصت های بسیاری برای یافتن مدارس و یا آموزشگاه های مناسب جهت پاسخ به نیازهایتان پیدا خواهید کرد.

10. انگلیسی به شما دسترسی به فرهنگ های مختلف را می‌دهد

دانش خوبی از انگلیسی به شما اجازه دسترسی به فیلم ها، موسیقی و ادبیات از صد ها کشور در سرتاسر این کره خاکی را می‌دهد. ناگفته نماند که تعداد بیشمار کتاب از سراسر دنیا به انگلیسی ترجمه شده اند. تجربیات کمی شما را به عنوان یک فرد بیشتر از یادگیری ارزشها، عادات و شیوه زندگی در فرهنگی متفاوت از فرهنگ شما، رشد خواهند داد.

پس از پیدا کردن چرایی یادگیری زبان انگلیسی نقشه راه یادگیری خودم را با شما به اشتراک می‌گذارم.
من وقت زیادی را صرف امتحان راه های متعدد برای یادگیری زبان انگلیسی کردم. و پس از خواندن مقالاتی و پیدا کردن جواب این سوال که «چطور زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟» به طور مستمر تلاش بر یادگیری و بهبود این مهارت کردم.

آقای A.J. Hoge یک نخبه در زمینه آموزش زبان انگلیسی است و در یکی از پادکست های خود گفته که بهترین راه یادگیری یک زبان جدید، یادگیری آن مانند یک نوزاد است! یک نوزاد تا مدت ها فقط میشنود و پس از شنیدن به صورت شکسته شروع به صحبت می‌کند و به مرور مهارتش بهبود می‌یابد.
من از پادکست های All Ears English به گویندگی خانم Michelle Kaplan و Lindsay McMahon و پادکست Effortless English از آقای ای جی هوگ شروع به تقویت مهارت شنیداری کردم.

 

منابع:

مطلب «10 دلیل یادگیری زبان» از سایت British-study توسط uncogeek ترجمه شده است.

مشاهده بیشتر

احسان حیدری

از سال 1390 در حوزه وب و برنامه نویسی مشغول به فعالیت شدم. سابقا برنامه نویس اپلیکیشن های اندروید با زبان java بودم و در حال حاضر مسلط به زبان های php و java script و python هستم و عمده فعالیت فعلی من توسعه اپلیکیشن های تحت وب می‌باشد. همچنین علاقه مند به بازارهای سرمایه، بلاکچین و دنیای غیر متمرکز و وب۳ هستم که نقشه راه آینده من را شکل داده اند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا